2012. március 26., hétfő

Citromtorta


Ezt a tortát sütöttem az összevont tesó-unokatesó-Vilma-szülinapra. A receptet Mohától lestem, és iszonyú nagy sikere volt. Kicsit mondjuk változtattam a recepten, és piskótalapot tettem a krém alá, meg több mascarponét, tejszínt és joghurtot a krémbe (mondjuk ez csak azért volt, hogy több legyen).


Hozzávalók:

3 tojásból piskóta

50 dkg mascarpone

25 dkg joghurt

10 skg tejföl

5 dl tejszín

4 biocitrom

10 g SPAR-os agar-agar


A készítése megegyezik Moháéval, a piskótát kivéve, ami a megszokott módon történik, én a tortaformában sütöttem, de lapnak is ki lehet kenni. Plusz én a formába töltésnél tettem egy réteg krémet, majd a forma szélét kiraktam citromszeletekkel, és így töltöttem be a maradék krémet. Egy éjszakát dermesztettem. Az agar-agar elkészítése: felforraljuk a citromlevet, beletesszük az agar-agart, majd még 2 percig forraljuk.

Minden másban Moha receptjét követtem.

Én nem szeretem a citromos dolgokat, de ez isteni volt. Sajnos a krém nem lett annyira sima, gondolom még jobban össze kell ismerkednem az agar-agarral, de szerencsére csak látszódtak, de érződni nem érződtek benne a kis csomócskák.



2 megjegyzés:

  1. Ott voltam, ettem, nagyon jó volt, pedig én elég finnyás vagyok a sütemények terén!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...