2011. november 25., péntek

Focilabda torta



Ezt a tortát egy barátnőm kérte egy kisfiú szülinapjára. Állítólag barlangban ünneplik, kíváncsi vagyok, a tortát hogyan viszik majd le. :)
a marcipán burkolat belül dobostortát rejt. A marcipánból fekete ötszögeket, és fehér hatszögeket vágtam ki। A lényeg, hogy az oldalhosszúságaik egyformák legyenek. (Én nem szerkesztgettem, hanem úgy oldaottam meg, hogy beírtam a google-be hogy ötszög, meg hatszög, és egyet-egyet kimásoltam, majd a paintben egyformára igazítottam az oldalaikat, és kinyomtattam.)

Hozzávalók:

6 tojásból piskóta

20 dkg vaj
15 dkg étcsoki
25 g kakóvaj
1/4 l tej
25 g krémpor
1 tojássárgája
10 dkg cukor


A piskótamasszát 3 vékony lapnak kikenem zsírozott-lisztezett tepsire, 180 fokon megsütöm। Melegen még leszedem a tepsiről, és konyharuhában feltekerem.
A krémporból, tojásból, tejből és cukorból aranykrémet főzök (csak a vajat kihagyom). Mikor még jó meleg, belekeverem a kakaóvajat és a csokit. Mikor kihűlt, a vajat jó habosra kikeverem, és hozzáadom a krémet.
Az egyik lapot egy fóliával kibélelt (legnagyobb) szűrőbe tettem, és ahogy adta magát, kivágtam a felesleges részeket. Így betöltögettem a tortát, az aljára előre kivágtam egy megfelelő méretű kört. Kifagyasztottam, majd lekentem sima vajkrémmel, és úgy tettem rá a marcipán öt- meg hatszögeket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...