2011. május 3., kedd

Epres túrótorta


A kislányom, mármint a nagyobbik, Julcsi kívánsága volt, hogy süssek ma tortát, és annyira nem ellenkeztem :) Az ötletet Pankától lestem el, de mivel receptet ő nem hagyományozott ránk, ezért mentem a saját fejem után :) Én egy kicsi, 8 szeletes (vagyis inkább 6) tortát készítettem.



Hozzávalók:


2 tojásból duplakakaós piskóta (plusz pici olvasztott vaj bele)

1,5 dl tejszín

25 dkg túró

30 dkg eper

5 dkg porcukor + szórni

kicsi csoki olvasztva


A piskótamasszát kikenem 2 kicsi kerek lapnak, és 180 fokon úgy 10-15 perc alatt megsütöm. A tejszínt kemény habbá verem, de előtte felkockázom az epret, azokat kivéve amik az oldalán és a tetején lesznek. Nekem az oldalára 5 szem kellett, a tetejére 3. A túrót összetöröm villával, és belekeverem a porcukrot. Az epret, a túrót és a tejszínhabot összeforgatom, majd ráhalmozom és elegyengetem az egyik lap tetején. Rá jön a másik, majd a körberakás, aztán a porcukrozás. Én a tetejére az epret legutoljára mártottam csokiba, és úgy tettem a torta tetejére, így jobban odaragad :)


Szerintem maximum 1 órát dolgoztam vele, ha nem kevesebbet!





2 megjegyzés:

  1. :) Nagyon szép lett, és majdnem így készült. Receptet meg holnap akartam felrakni, mert akkorra kértek még kettőt, és gondoltam 2 legyet ütök egy csapásra :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...