2010. június 2., szerda

Tiroli almás rétes


Tegnap kezdtem a nagy nyári "mindentlesütök-ami-vizsgatétel" projectet. Ezzel kezdtem. A blundeltésztáim eddig nem sikerültek hűdemarharjól, úgyhogy most nagyon körültekintően csináltam mindent, és jó lett! Egy rudat csináltam, és vaníliás fagyival ettük. Vajjal készítve finomabb, de a margarinnal könnyebb dolgozni. Én felesben használtam a kettőt.


Hozzávalók:

250 g liszt

150 g vaj + margarin

25 g porcukor

1 tojássárgája

1 dl tej

10 g élesztő

pici só

vaníliás cukor, reszelt citromhéj

töltelék:

4 jókora alma

fahéj, cukor, vaníilás cukor, reszelt citromhéj ízlés szerint


A vaj 90%-t (135 g) és a liszt 10%-át  (25 g) összegyúrtam, darabkamentesre, négyzetalakúra formáztam, kb 2 cm magasságúra, és hűtőbe tettem. A többi hozzávalóból sima tésztát gyúrtam, bevagdostam, és kelesztettem.

Mikor a vajas rész keményre hűlt, fogtam a tésztát, és lóhere (4 levelű) formára nyújtottam, úgy, hogy a középső rész kb olyan vastag lett, mint a négy "levél" összesen. Lesöpörtem a tésztáról a lisztet, és középre helyeztem a vajas részt. Ráhajtogattam a leveleket, először az alsót és a fölsőt, aztán a két oldalsót, és közben söprögettem le a lisztet.Az így kapott négyzetet óvatosan kinyújtottam, és végeztem egy szimla hajtást, tehát három részra osztottam, és a két szélsőt a középsőre hajtottam. Ment a hűtőbe pihenni (minimum fél óra). Eztután kivettem, kinyújtottam, majd egy dupla hajtás következett, ami azt jelenti, hogy a két végét a közepéhez hajtom, majd a kettő kétréteget egymásra. Megint pihent, aztán megint egy dupla hajtás következett. Nagyon kell figyelni, hogy mindig jó lisztes legyen a tészta alatt, különben átszakad, és a zsiradék ki fog folyni sütésnél.

Pihenés közben elkészítettem a reszelt almából a tölteléket, jól kinyomkodtam a levét.

Kinyújtottam a tésztát kb fél cm vastagra, levágtam hosszában belőle két kb 1 cm széles csíkot, és középen elhelyeztem a tölteléket. A két végén hagytam kb 4-5 centit. A tésztát áthajtottam a tölteléken, tojással összeragasztottam, megfordítottam, és kb 20 percet kelesztettem, majd lekentem tojással. A két félretett csíkot rátettem, most ilyen kígyósan, de persze máshogy is lehet, majd megint lekentem. 210-220 fokon sütöttem 6-7 percig, majd lejjebb vettem a hőfokot 200 fokra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...